Zapraszam na zajęcia dla dzieci z młodszych grup.
1. Wiosenna gimnastyka buzi i języka. Wykonujemy polecenia zgodnie z instrukcją na obrazkach.
2. Ćwiczenia oddechowe - tor oddechowy. Dmuchanie piłeczki/kulki z waty/kulki z papieru przez słomkę po wytyczonym torze. Prosty do wykonania, świetna zabawa gwarantowana! :)
3. Prawidłowa artykulacja głoski [c].
*Utrwalamy wymowę głoski w sylabach:
- tsa, tso, tsu, tse, tsy
- atsa, otso, utsu, etse, ytsy
- atso, atsu, atse, atsy
- otsa, otsu, otse, otsy
- utsa, utse, utso, utse
- etsa, etsu, etso, etsy
- ytsa, ytse, ytsu, ytso
- itsa, itso, itsy, itse
- ats, ets, yts, its, uts.
*Następnie w sylabach:
- ca, co, cu, ce, cy
- aca, oco, ucu, ece, ycy
- aco, acu, ace, acy
- oca, ocu, oce, ocy
- uca, uce, uco, ucy
- eca, ecu, eco, ecy
- yco, yca, yce, ycu
- ac, oc, uc, ec, yc, ic.
*Utrwalanie głoski [c] w nagłosie (czyli z głoską [c] na początku wyrazu) np. cebula, coś, cały, cena, cukier itp.
4. Karta pracy - utrwalenie głoski [c].
5. Ćwiczenie językowe.
6. Ćwiczenie rozwijające sprawność motoryki małej. Zrób kuleczki z plasteliny i zaklej pola na ślimaczku.
Pozdrawiam! :)
* Źródło: J. Cieszyńska "Metody wywoływania głosek".