Zapraszam na zajęcia dla młodszych dzieci :)
Zaczynamy!
1. Ćwiczenia buzi i języka. Będziemy robić takie same miny jak piesek.
Robimy wesołą i smutną minę. Na zmianę.
Robimy zdiwioną minkę.
Nadmuchujemy policzki. Najpierw lewy, potem prawy następnie na zmianę.
Próbujemy dotknąć językiem nosa.
Język dajemy raz do góry, a raz na dół.
Język przenosimy z lewej strony buzi do prawej.
Na koniec wysyłamy buziaczki.
2. Ćwiczenia oddechowe.
Jutro wyjątkowy dzień - DZIEŃ ZIEMI. Będziemy ratować rybki z brudnego jeziora.
Rybki należy wydrukować i wyciąć (można też narysować i wyciąć).
Za pomocą słomki (musimy przyssać rybki do słomki - jak przy piciu napoju) i przenieść z zanieczyszczonego jeziora do czystego.
Jezioro czyste - niebieska kartka
Jezioro brudne, zanieczyszczone - czarna, szara kartka.
3. Prawidłowa artykulacja głoski [k].
*Utrwalamy w sylabach:
- ka, ko, ku
- aka, oko, uku
- ako, aku, ako
- oka, oku
- uka, uko
- ika, iko, iku
- yka, yko, yku
- ak, ok, uk, ik, yk.
*Następnie w wyrazach z głoską [k] w nagłosie (czyli z głoską [k] na początku wyrazu) np.: koc, kot, kos, kula, kura, kara, katar, kolor itp.
4. Ćwiczenia utrwalające głoskę [k].
5. Zadanie na segregację.
Jutro DZIEŃ ZIEMI - zadaniem dzieci jest posegregować śmieci do odpowiednich koszy.
Pozdrawiam! :)
*Źródło: J. Cieszyńska "Metody wywoływania głosek".