Zapraszam na zajęcia dla dzieci z młodszych grup.
Zaczynamy!
1. Ćwiczenia buzi i języka:
- wysuwanie i chowanie języka w głąb jamy ustnej (usta szeroko otwarte, język nie powinien dotykać zębów),
- opieranie czubka języka o dolne zęby, unoszenie środka języka do podniebienia miękkiego i twardego,
- ssanie cukierka (lub naśladowanie ssania),
- mlaskanie środkiem języka, przyssanie języka do podniebienia przy szeroko otwartych ustach,
-picie przez długą słomkę bardzo gęstych napojów np. jogurtu,
- lizanie lizaka językiem mocno wysuniętym z buzi (lub naśladowanie lizania),
- udawanie ziewania, swobodnie przy nisko opuszczonej żuchwie: wdech przez nos, wydech ustami przy szeroko otwartej jamie ustnej,
- krótkie wymawianie samogłosek przy otwartych szeroko ustach.
2. Ćwiczenia oddechowe:
- odtajanie zamarzniętej
szyby,
- chuchanie na ręce, bo
zmarzły,
- naśladowanie odgłosów zwierząt,
(np. przeciąganie dźwięku muuuu, hu-hu-hu, miauuuu),
- naśladowanie śmiechu
różnych ludzi np. he, he, he, he, (staruszki); ha, ha, ha, ha, (kobiety) ; ho,
ho, ho, ho, (mężczyzny) ; hi, hi, hi, hi, (dziewczynki),
- ziewanie długie i
przesadne,
- wdychanie powietrza
nosem i wydychanie ustami, podczas szerokiego otwierania ust,
- przysysanie drobnych
papierków (lub pomponików, chrupek kukurydzianych, waty) przez rurkę i
przenoszenie ich na plansze,
- chrapanie na wdechu i
na wydechu.
3. Prawidłowa artykulacja głoski [g].
*Głoskę [g] utrwalamy w sylabach:
- gija, gijo, gije
- gia, gio, giu, gie, gi
- agia, ogio, ugiu, egie, igi
- agio, agiu, agie
- ogia, ogiu, ogie
- ugia, ugio, ugie
- egia, egio, egiu
- igia, igie, igiu
- agi, egi, ugi, ogi, ygi.
*Następnie w wyrazach z głoską [g] w nagłosie np. Giewont, gil, gips, gigant, ginie, gitara itp.
4. Utrwalenie głoski [g] w sylabach.
5. Onomatopeje - naśladowanie dźwięków zwierząt [k] - [g].
6. Różnicowanie głosek [k] - [g] w wyrazach.
Pozdrawiam :)